Autor Wiadomość
Ann_Miho
 Post Wysłany: Sob 15:38, 13 Paź 2007    Temat postu:

nie ma to jak dobra sesja RPG
Gambit
 Post Wysłany: Wto 22:23, 09 Paź 2007    Temat postu:

Nie dla mojego kumpla, który sobie zrobił elfa, skrytobójcę i rozwinął uniki na +20.
MG: M. Dostałeś
M.: Unikam
MG: Rzuć...
M.: Po co?
(ma)Ruda
 Post Wysłany: Wto 22:20, 09 Paź 2007    Temat postu:

Mój MG lubi zaznaczać, że w tej grze nie mówisz, co Twoja postać robi, tylko co chcesz żeby zrobiła. Przykład: "podrzucam swym ciężkim oburęcznym toporem i zręcznie go łapię" "rzuć na zręczność" Samobójstwo Very Happy
Gambit
 Post Wysłany: Sob 13:06, 06 Paź 2007    Temat postu: RPG

Ci którzy wiedzą co to jest mogą się tutaj wyżyć w tym temacie:P. Tym, którzy nie wiedzą o co chodzi skopiuje tekst z jednej strony (mój zresztą Razz).
Skrót pochodzi z angielskiego Role Playing Games. U nas nazywa się je grami fabularnymi, albo, jak ja je nazywam, grami wyobraźni. Wyjaśnić najłatwiej jest na przykładzie. Załóżmy zatem, że jest czwórka znajomych (Artur, Błażej, Celina, Dawid) i chcą oni pograć w RPG. Ponieważ Dawid lubi opowiadać i ogólnie dużo gada to zostaje Mistrzem Gry (MG). Reszta zatem zostaje Graczami i tworzą sobie Postacie Bohaterów, w których się wcielą i które będą odgrywać. To tak jakbyś tworzył książkę, gdzie głównymi bohaterami są Artur, Błażej i Celina, a narratorem Dawid. To on musi opisać świat swoim graczom. Jaki to będzie świat? Może tolkienowskie Śródziemie, może czas wojen II Rzeczypospolitej, a może realia opisane w książkach Sapkowskiego, Dukaja, lub Białołęckiej? Wybór jest szeroki i dokonujecie go wszyscy razem. Mistrz Gry powinien opisać go w ten sposób, aby gracze mogli go sobie bez problemu wyobrazić, powinien stawiać przed drużyną (tak, bo to gra drużynowa jest) zadania, które mogliby wykonywać. Czas powołać do życia Postacie Bohaterów. Arek zawsze lubił czytać książki Roberta Ervina Howarda, więc stworzył sobie postać wojownika. Błażej chciał wcielić się w Onufrego Zagłobę - wybrał zatem szlachcica. Celinę zawsze interesiwały książki, w których było dużo magii, jej postacią stała się ciemnowłosa czarodziejka, której pierwowzór zapożyczyła z opisanej przez Sapkowskiego Yennefer. Do zadań Graczy należy jedynie dobrze wczuć się w postać i ją odgrywać klimatycznie. Muszą sprostać zadaniom postawionym przed nimi przez MG .

Dawid: Znajdujecie się w karczmie. Oprócz was jest tam dwójka gości. Karczmarz wyciera szmatką blat. Spojrzał w waszą stroną. „Podać coś?” zapytał.
Artur: „Daj mi piwa człowieku!”
Błażej: Kulturalnie go proszę o kielich wina.
Celina: „Poproszę to samo, co temu panu” – pokazuję palcem na szlachcica.
Dawid: Siedzicie przy stoliku, kiedy nagle drzwi otwierają się z hukiem i do środka wpada czwórka uzbrojonych i zamaskowanych typów!
Artur: Wyjmuję miecz i rzucam się na nich!

A właśnie. Walka. Tego typu działania są najczęściej testowane losowo. Rodzaj takiego testu jest zazwyczaj określany przez mechanikę danego systemu RPG. Załóżmy, że każda z PB musi wyrzucić poniżej 7 na kości 20 ściennej, aby atak trafił przeciwnika. Artur wyrzucił 10, Błażej 4, a Celina 7. W takim razie cios Artura nie trafił przeciwnika, Błażej sobie poradził, jeden z przeciwników ma wbity jego miecz w brzuch. Celina próbowała rzucić czar Paraliż na jednego z przeciwników i jej się udało, jeden z napastników pada na ziemię nie mogąc się ruszyć.


Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003



Powered by phpBB © 2001,2002 phpBB Group